Atzealdea Lanak
AUTORRETRATO CON L'HUMANITE (AUTOERRETRATUA L'HUMANITE-REKIN), 1923
Obra hau Dalíren aldi kubistako ereduetako baten isla da; bertan, Rafael Barradasen clownismoaren ildoa jarraitzen du. Artista uruguaiar honek Italiako eta Frantziako lurretan «in situ» ikusi zituen futurismoa eta kubismoa txertatu zituen. Rafael Barradasek «Bibrazionismoa» sortu zuen. Hala, plano kubisten eta dinamismo futuristaren sintesian oinarritzen zen, eta eragin hori Dalíren lanean ikus daiteke, 1923ko Autoerretratu kubistan, hain zuzen.
COMIENZO AUTOMÁTICO DE UN RETRATO DE GALA (GALAREN ERRETRATU BATEN HASIERA AUTOMATIKOA), 1933
Dalík 1932an egin zuen lan surrealista da; bertan, irudiaren akaberaren hainbat mailekin esperimentatzeko nahia adierazten du.
EL ESPECTRO DEL SEX-APPEAL (SEX-APPEALAREN ESPEKTROA), 1934
Lan hau libidoaren espektro gisa ezagutzen da. «L' amour et la mémoire» poemaren bertso batzuk agertzen dira. Maitasuna gorputz ustel batek irudikatzen du eta memoria haur txiki batek. Haur horri dagokionez, Dalí bera da, beheko aldean eskuinetara dago, marinelez jantzia bere haurtzaroa gogoratuz eta uztai bat zein hagaxkaren funtzioa duen femur bat ditu.
TRISTAN E ISOLDA (TRISTAN ETA ISOLDA), 1944
Tristán eta Isoldaren Erdi Aroko legenda hau izan zen Salvador Dalíren irudimena gehien erakarri zuen legendetako bat. Bi maitaleren istorioa kontatzen du eta amaieran ezinezko maitasunaren mitoa jakinarazten du. Legenda horri osagai tragiko handiak erantsi zizkion. Salvador Dalík aurre egin ahal izan zion 1940. hamarkadan hainbat aldiz hain erakargarria izan zen gai bati. Zehazki, 1941eko «Tristán eta Isolda» balleterako eta 1944ko egokitzapen berri baterako agertokiak egitea agindu zienean.
GALARINA, 1944/45
«Estilo klasikoko» pintore batean bilakatu baino lehen, Dalík Galaren, bere musaren, erretratu bikain hau egin zuen. Erretratu hau amaitzeko sei hilabete baino gehiago behar izan zituen. Galarina izena Dalík jarri zion Raphaelen La Fornarinaren antzera eta haren pareko gisa.
LA TENTACION DE SAN ANTONIO (SAN ANTONIOREN TENTAZIOA), 1947
Koadroan San Antonio Abad agertzen da basamortu batean, belaunikatuta eta bi hagaxkekin egindako gurutze bati helduz eraso egiten dioten tentazioetatik babesteko, exorzismoaren antzinako keinuarekin.
Koadroak literalki gizonak normalean izaten dituen tentazioak deskribatzen ditu: arrakasta, sexua, urrea eta aberastasunak.
RETRATO DE PABLO PICASSO EN EL SIGLO XXI (PABLO PICASSOREN ERRETRATUA XXI. MENDEAN), 1947
Picassok beti erlazio onak izan zituen Kataluniarekin eta Dalíren karreraren hasierako urteetatik bere lanarekiko interesa agertu zuen. Horrela, ezin gara harritu Dalíren Pariserako lehen bidaian, artista gaztea Picasso bisitatzera joan bazen. Honek bere estudioan egin zion harrera eta bere obraren, une horretako, bilakaera erakutsi zion, Dalí asko hunkitu zuen bilakaera, hain zuzen. Picassoren estilo berria, orduan Bretonen oso antzekoa zen, Dalíren pintatzeko modua surrealismorantz eraman zuen lehenengo aldiz.